34
Berg Judit: Alma – A sötét birodalom
Dózsa Anita ajánlata

berg-judit-alma-a-sotet-birodalom

Különleges kalandregényt írt Berg Judit Polgár Judit közreműködésével, hiszen az ifjú főhősök izgalmas történetét sakkfeladványok színesítik.

A történet Dharmiában, a hatalmas és örök sakkbirodalomban játszódik, itt kell főhőseinknek elég okosnak, bátornak, kitartónak lenniük, és az is kérdés, hogy vajon kiállják-e a hűség próbáját? Négy iskolás gyerek egy furcsa nyári délután átkerül egy másik dimenzióba, ami gonosz és veszélyes, de megvannak a maga szabályai. Innen csak úgy szabadulhatnak, ha a szabályok szerint, együtt játszanak: úgy, hogy közülük csak egyetlen szereplő tud sakkozni. A két fiú, Félix és Drifter, valamint a lányok, Alma és Bella egy napon óriási viharba kerülnek az utcán, ám akkor rémülnek csak meg igazán, amikor egyik pillanatról a másikra egy teljesen idegen világban találják magukat, ahol nincs sem térerő, sem wifi, van viszont gyönyörűen zöldellő rét, történelemkönyvekből ismerős parasztok és katonák. Hamarosan megtudják, hogy ezen a vidéken Dharma úr alattvalói élnek. A helyiek azt is elmesélik, hogy már korábban is érkeztek idegenek távoli világokból, és mindannyian Dharma úr várában kötöttek ki, mert csak ő segíthet a visszajutásukban. Már a rettegett erődítménybe való bejutáshoz is sakkfeladványokat kell megoldaniuk a gyerekeknek, aztán amikor a várban belebotlanak egy egymással viszálykodó manócsapatba, köztük is sakkrejtvények segítségével tudnak csak igazságot tenni. Ezután folytatják útjukat a sötét, zegzugos folyosókon, ahol mindenféle nehézségekkel szembesülnek, számos próbatétel elé kerülnek, sőt, még egymástól is elszakadnak. Végül Alma lesz királynőként a sötét várúrral folytatott sakkháború hadvezére, és kalandos történetükben szerepet játszanak majd a hazudós futóbolondok, a két öreg mesterember, Pék és Peták, a halhatatlanság vize, egy sárkány, ostromgép, és a várban korábban elbukott idegenek, Thomas Cosinus és Vektor Ferdinánd, a két matematikus, valamint a bebörtönzött helybéliek is, akik a gyerekek oldalán vesznek részt a harcban… Visszajuthatnak-e a saját valóságukba? Hogyan? Meg tudnak-e hozni súlyos döntéseket? Képesek-e áldozatokra? És a végén méltó ellenfélnek bizonyul-e Alma?

Az igényes kivitelezésű kötet ezekre a kérdésekre ad választ, amit Bernát Barbara remek fekete-fehér rajzai kísérik, és a könyv végén található függelékben nemcsak a sakkjáték szabályairól olvashatunk, de megismerhetjük a történetben szereplő feladványok megoldását is. A rendkívül olvasmányos, izgalmas fordulatokban bővelkedő, humort sem nélkülöző regényt érdemes a (nemcsak a sakkozni tudó) 11-14 éves gyerekek figyelmébe ajánlani. 


Megtekintés az Online Katalógusban

2024.09.10